Forum MN Strona Główna MN
Forum Literacko-humanistyczne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O RPG słów kilka.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MN Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Khael
Pisarzyna



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:19, 29 Sie 2010    Temat postu: O RPG słów kilka.

Czym jest RPG? Jest to gra fabularna, czyli taka, w której gracz ma za zadanie wcielić się w odgrywaną postać - opisuje jej zachowanie, reakcje, aktualnie wykonywane czynności. Zazwyczaj nad grą czuwa osoba zwana "mistrzem gry" - to do niej należy rozwiązywanie sporów pomiędzy uczestnikami rozgrywki, kontrola nad całością świata gry, a także decydowanie o powodzeniu bądź jego braku podczas wykonywania bardziej skomplikowanych czynności przez postaci graczy.

Celem gry jest dobra zabawa, dlatego w jej trakcie nie można zapominać o tym, że poza nami są również inni gracze - powinniśmy się zachowywać tak, aby nie odbierać nikomu przyjemności z rozgrywki.

<center>***</center>

Poniżej zamieszczam kilka punktów, które w moim prywatnym uznaniu opisują najważniejsze zasady panujące na sesji RPG przez forum:

- Pisząc wiadomości opisujemy wyłącznie zachowanie własnej postaci - nie decydujemy za innych. Prowadząc dialog, opisujemy zachowanie naszej postaci oraz to, co ona mówi - nie dopowiadamy sobie reakcji innych.

- Jeden gracz, jedna postać. Zwiększanie tej liczby z reguły mija się z celem, gdyż trudniej jest wtedy wczuć się w obie postaci jednocześnie, a prowadzenie dialogów samemu ze sobą mija się z celem gry.

- Jako pewnik uznajemy tylko proste czynności, na których wykonanie nie potrzeba szczególnie dużo czasu. Należy pamiętać, że pozostali gracze zapewne również są w pobliżu, a maraton wokół miasta zajmuje więcej czasu niż, powiedzmy, kupienie bułki. Gdy coś ma pewność wykonania w szybkim czasie, jak podejście do osoby oddalonej o 5 metrów, możemy napisać "podchodzę do...". Jednak gdy zadanie jest bardziej skomplikowane lub potrzebuje do jego ukończenia więcej czasu, deklarujemy jedynie jego rozpoczęcie, i to mistrz gry decyduje, kiedy je zakończymy.

- Akcje i reakcje. Możecie śmiało napisać, że wbijacie sobie nóż w rękę, nikt wam tego nie zabroni, a jednocześnie własna ręka nie będzie próbowała uniknąć ciosu. W przypadku, gdy akcja z reguły szkodliwa zostaje skierowana przeciw postaci innego gracza lub też postaci niezależnej, deklaruje się jedynie podjęcie tej akcji, nie efekt. Analogiczne postępowanie jest do akcji pozytywnych - można kogoś opatrzyć, lecz to mistrz gry decyduje, czy takie działanie dało jakikolwiek efekt. Czynności, które nie mają żadnego wpływu na inną postać, jak np. poklepanie kogoś po ramieniu, uznajemy za wykonalne bez konieczności czekania na decyzję mistrza gry.

- Równowaga. Prowadzone przez graczy postaci nie mają nieograniczonych możliwości, zarówno w kwestii czasu, którym dysponują, jak też ich umiejętności. Jeśli postać nie jest obeznana w jakiejś dziedzinie, nie możemy liczyć, że uda nam się każda związana z nią akcja.

- W przypadku, gdy gracz pisze wiadomość, w której środku jego postać wykonuje czynność o której efekcie musi zadecydować mistrz gry, gracz powinien skonsultować się z nim poprzez prywatną wiadomość. Pozwoli to na swobodniejsze pisanie wiadomości bez późniejszych przykrych niespodzianek.

- Kolejka i czas na napisanie wiadomości. W moim prywatnym odczuciu, ustalanie sztucznych kolejek mija się z celem. Gracz może napisać w dowolnym momencie, przy założeniu, że mieści się w nałożonym odgórnie limicie czasowym. Limit ten jest to ograniczenie ilości postów, najczęściej do jednego na pewien okres czasu. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest jednocześnie wymaganie, aby w danym czasie wysłać wiadomość o tym, co robi nasza postać - w przeciwnym wypadku, decyzję podejmie mistrz gry. Oczywiście, może zdarzyć się tak, że gracz zechce zapewnić sobie miejsce zaraz po poprzednim poście. Wysyła wtedy krótką wiadomość informującą o tym zamiarze, po czym powinien ją jak najszybciej edytować i zastąpić właściwą treścią.

- W miarę możliwości, wiadomości powinny dawać pozostałym graczom możliwość zorientować się w wyglądzie i zachowaniu naszej postaci, dlatego też mile widziane są detale odnośnie zachowania, jak np. drapanie się w zamyśleniu po brodzie. Pozwoli to jednocześnie na dzielenie się z innymi konkretną wizją naszej postaci.


Ostatnio zmieniony przez Khael dnia Wto 22:16, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:44, 12 Gru 2010    Temat postu:

Myślę, że nawet forumowe sesje powinny być odbywane w określonym czasie, a nie jak dyskusje, czyli jak mam czas to napisze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Khael
Pisarzyna



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:55, 12 Gru 2010    Temat postu:

Sęk w tym, że nie każdy może się zjawić na forum o określonej porze, i na bieżąco obserwować temat, czy ktoś czegoś aby nie napisze. Taka jest różnica - umówisz się ze znajomymi na sesję na żywo, lub nawet i przez jakiś czat czy gg, będziesz miał dynamizm, którego nie osiągniesz przez forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:00, 12 Gru 2010    Temat postu:

Właśnie dlatego szukam czatu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MN Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin