Forum MN Strona Główna MN
Forum Literacko-humanistyczne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Systemy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MN Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:23, 11 Gru 2010    Temat postu: Systemy

Tutaj będziemy przedstawiać własne systemy oraz dyskutować o normalnych. A i jeszcze jedno moglibyśmy założyć czat i pograć w pełnoprawnego Młotka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Khael
Pisarzyna



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:44, 12 Gru 2010    Temat postu:

Albo ja tego nie widzę, albo forum nie umożliwia ankiet wielokrotnego wyboru, a tu by się przydała.

Najwięcej grałem w Neuro oraz D&D, oba systemy mają plus, jednak z racji klimatu preferuję Neuro (Podstawowy tekst w walce? "Strzelam mu w głowę." - Większość moich postaci prawie zawsze trafiała, mg się wkurzał, a reszta graczy w końcu poszła za moim przykładem. ^^ )

Robiłem podchody do własnego systemu, kilka razy, ale nigdy nie dokończyłem - nie chciało mi się siedzieć nad mechaniką. Teraz w swoich łapkach posiadam podręcznik do Savage Worlds, i właśnie do niego wcisnę mój świat, potrzebuję tylko mieć mniej lenistwa, niż mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:06, 12 Gru 2010    Temat postu:

Dobra, przy kompie mogę zacząć objaśniać system.

Po pierwsze, mamy osiem cech:
Walka Wręcz (WW): Odpowiada za umiejętność posługiwania się mieczem, toporem, dzidą, pięściami, czy jakąkolwiek inną bronią do walki bezpośredniej.
Umiejętności Strzeleckie (US): To, jak posługujecie się wszelką bronią dystansową, czy to są noże do rzucania, czy to jest kusza.
Siła (S): Określa siłę waszej postaci, wpływa na obrażenia w walce bezpośredniej.
Zręczność (Zr): Określa gibkość, zręczność waszej postaci, wpływa na złodziejstwo, skomplikowane ruchy oraz obrażenia w walce dystansowej.
Siła Woli (SW): Dzięki tej cesze możesz się bronić przed magią, ale także jej używać.
Inteligencja (Int): To jest cecha służąca do poznawania czarów, ale też do podszywania się i jeszcze paru innych rzeczy, ważne dla magów, mówców i łotrzyków.
Ogłada (Ogd): Mówi o naszym darze przekonywania, umiejętności wtapiania się w tłum, ważna cecha dla mówców, oszustów.
Żywotność (Żyw):To po prostu punkty życia. Poświęcenie tu jednego punktu cechy daje nam 10 punktów żywotności

Aby zdać test cechy należy kostką k10 wyrzucić wartość co najwyżej równą cesze (z uwzględnieniem modyfikatorów). Rzut równy 1 zawsze oznacza zdanie. Mistrz Gry może do każdego testu dodać modyfikator sytuacyjny.

Walka bezpośrednia

Test trafienia: rzut na WW + modyfikator broni - połowa zręczności przeciwnika (rzut równy 1 oznacza cios krytyczny).
Wyliczanie obrażeń: S + modyfikator broni + k6 (cios krytyczny zwielokrotnia obrażenia o wartość rzutu k4).
Epicki cios jest cios krytyczny zadający maksymalne obrażenia, jeśli osoba która otrzymała taki cios przeżywa, wtedy mdleje i zostaje jej maksimum 2 punkty życia.

Walka dystansowa

Test trafienia: rzut na US + modyfikator broni - jedna czwarta zręczności przeciwnika (rzut równy 1 oznacza cios krytyczny).
Wyliczanie obrażeń: Zr +modyfikator broni + k6 (cios krytyczny zwielokrotnia obrażenia o wartość rzutu k4).
Epicki cios tak jak przy walce bezpośredniej.

Magia

Poznanie czaru: Deklarujemy się, że uczymy się czaru, po 72 godzinach wykonujemy test sprawdzający, czy się nauczyliśmy (test Int - poziom zaklęcia), następnie mamy dobę przerwy i możemy się uczyć kolejnego czaru, jeśli raz nie udało się nam nauczyć czaru przy kolejnych próbach musimy się go uczyć tylko dwa dni.
Rzucenie czaru: Test SW - poziom czaru + modyfikator czaru
Poziomy magii: Jest ich pięć, aby korzystać z danego trzeba mieć dwa razy wyższą siłę woli niż poziom magii. Do uczenia się wyższego poziomu należy znać odpowiednią liczbę zaklęć poprzedniego. Na pierwszym poziomie trzy, na drugim dwa, na trzecim trzy, na czwartym cztery. Jeśli ktoś zaczyna grę postacią posługującą się magią, ma dwa zaklęcia pierwszego stopnia na wstępie.

Umiejętności

Dzięki nim możesz wykonywać pewne czynności, albo wykonywać je łatwiej. Na początku wybieramy tylko jedną.

Akrobatyka – jest używana przy trudnych i skomplikowanych manewrach (wspinaczka, skok z czterech metrów itp.). Bez tej umiejętności test jest dwa razy trudniejszy, bądź też wymaga rzutu 1, według uznania MG.
Test: ZR

Czarowanie – umożliwia uczenie się i rzucanie czarów.

Leczenie – odpowiada za pierwszą pomoc, opatrzenie postaci. Bez umiejętności test jest dwa razy trudniejszy.
Test: (Zr+Int)/2

Podszywanie się – umożliwia ci udawanie człowieka na danym stanowisku np. skarbnika, szlachcica. Bez umiejętności test jest dwa razy trudniejszy.
Test: (Zr+Int+Ogd)/3

Skradnie się – umożliwia ciche, nie zauważone poruszanie się. Bez umiejętności test jest dw razy trudniejszy.
Test:Zr

Skryty cios – Pozwala na zadnie ciosu z zaskoczenia, działającego jak epicki cios.
Test: (WW albo US + Zr)/2

Spostrzegawczość – pozwala zauważyć pułapki, ruch I inne rzeczy (wydarzenia). Bez umiejętności test jest dwa razy trudniejszy.
Test: (Int+Zr)/2

Zbicie strzały – pozwala nam zbić strzałę naszą bronią do walki bezpośredniej. Bez umiejętności nie możemy tego zrobić.
Test: (WW+Zr)/4

Złodziejstwo: Pozwala kraść, włamywać się itp. Bez tej umiejętności test jest dwa razy trudniejszy lub niemożliwy.
Test:Zr

Księgę czarów, zbrojownie i zbiór zdolności opublikuję póżniej.

Khael: Dodałem trochę przecinków i kropek, plus niewielkie poprawki. Czarującą postać poprawiłem całkiem, bo to znaczyło raczej "urok osobisty". Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:40, 28 Gru 2010    Temat postu:

Didy są świetne. Teraz mam kampanię w nich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Khael
Pisarzyna



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:18, 28 Gru 2010    Temat postu:

Didy? WTF? Co to jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki system lubicie najbardziej
D&D
0%
 0%  [ 0 ]
WH
0%
 0%  [ 0 ]
Świat Mroku
0%
 0%  [ 0 ]
Neuroshima
50%
 50%  [ 1 ]
Wiedźmin: gra wyobraźni
50%
 50%  [ 1 ]
Inny (podaj nazwę w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Jakiś autorski (opisz w temacie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 2

Autor Wiadomość
Beherit
Pisarz Zła



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Polski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:24, 28 Gru 2010    Temat postu:

D&D. Kto zna Wiedźmina na tyle żeby mgować?

Ostatnio zmieniony przez Beherit dnia Śro 12:32, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MN Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin